Gimnazija “Dr.Mustafa Kamarić”; Informacione tehnologije pomažu razvoju društvene zajednice
IT smjer odnosno gimnazija informacionih tehnologija je prvi put na tuzlanskom kantonu zaživjela 2018.g.
-Naša škola će već izvesti šestu generaciju. Što se tiče same potrebe IT smjera, naravno da se prati tržište rada i novi trendovi.Tako se ukazala potreba, da se u gimnaziju uvede jedan novi smjer koji bi propagirao nove tehnologije i usmjerio učenike, te mlade naraštaje u tom smjeru-kaže Nedžad Husičić, profesor informatike u Gimnaziji “Dr.Mustafa Kamarić”.
Direktorica Gimnazije “Dr.Mustafa Kamarić” navodi da je IT smjer inicijativa lokalne zajednice Općinskog vijeća grada Gračanice i privrednika.
-Došli smo u situaciju da prije šest godina ozbiljno razmislimo o otvoranju smjera informacionih tehnologija. Pokazalo se da smo napravili pun pogodak. Prvih godina bio je izuzetan interes za upis tog smjera, tako da smo mogli upisati čak i dva odjeljenja, ali računajući da je najvažniji kvalitet ipak smo birali najbolje učenike, zaustavljali se na broju koji je predviđen pedagoškim standardima-govori nam Minka Kurtović, direkotrica Gimnazije “Dr.Mustafa Kamarić” .
Zanimalo nas je, kakav je plan i program IT smjera?
-Pogledajte, nije to samo programiranje, već su uvedeni novi predmeti. Ono što je u općoj gimnaziji bila matematika, fizika, hemija, biologija ili historija/geografija kao izborni predmet, su zamijenjeni novim predmetima, kao što su primjene računara, modeliranje baza podataka, napredne tehnike programiranja, te razvoj mobilne aplikacije itd. Što se tiče značaja svakog od navedenih, kompletno programiranje sa obzirom na njegovu strukturu odnosno način na koji se rješava problem zahtjeva od učenika da problem razlože na najjednostavniji mogući način. To samo po sebi kod učenika podstiče neku maštu, kreativnost, logičko, stvaralačko i istraživačko mišljenje-priča nam Nedžad Husičić.
Husičić navodi da je programiranje, takvo da je uslužna djelatnost gotovo svim ostalim granama nauke, te da onaj ko programira mora biti upoznat sa područjem za koje će programirati, da li je to ekonomija, automobilska industrija itd.To je bogatstvo samog tog poziva, ujedno i teret onoga ko se nosi sa tim.
Koliko tehnologija zapravo pomaže razvoju društva?
Husičić ističe da tehnologija svakako pomaže razvoju društvene zajednice.
- To je ono što nas vuče naprijed, koliko god misle da ima loših stvari koje tehnologija sa sobom nosi. Naravno, da naše društvo ne bi zaostajalo za regionom, te za svijetom, normalno je da mi pratimo nove trendove, kako bi učenici i kompanije bile konkurentne na tržištu, uvođenjem automatizacije, tehnologije, umjetne inteligencije itd. Tehnologija smanjuje vrijeme potrebno za prikupljanje informacija a povećava vrijeme za proizvodnju, kreiranja i shvatanja određenih radnji i aktivnosti-kaže Nedžad Husičić.
Interesovali su nas i utisci učenika IT smjera, te da li oni učestvuju na takmičenjima?
Učenici IT smjera Hafiza Kahrimanović i Rijad Aljić preporučuju učenicima osnovnih škola da upišu IT smjer Gimnazije “Dr.Mustafa Kamarić”, posebno onima koji su zainteresovani za programiranje, matematiku i fiziku.
-Moje ime je Hafiza Kahrimanović i idem u treći razred IT Gimnazije “Dr.Mustafa Kamarić”.
IT smjer sam najviše upisala zbog toga što me programiranje interesovalo i prije. U devetom razredu sam učestvovala na raznim seminarima i edukacijama u vezi programiranja. Tako da to je jedan od razloga-govori nam Hafiza Kahrimanović.
Sa nama je svoje iskustvo podijelio i Rijad Aljić.
-Zdravo, ja sam Rijad Aljić učenik sam trećeg razred IT Gimnazije “Dr.Mustafa Kamarić”. Upisao sam IT smjer zato što sam zainteresovan za programiranje, samostalno radim na projektima poput igrica i programima na računaru. Pravio sam šah, stare igrice iz 80-ih. Igrice se mogu pronaći na mojoj stranici. Učestvovao sam na kantonalnim takmičenjima prošle i ove godine u Mostaru, Sarajevu i Tuzli-priča nam Rijad Aljić.
Kada je riječ o takmičenjima profesor Nedžad navodi da nisu u pitanju samo takmičenja iz programiranja.U posljednje vrijeme učenicima je pružena prilika da se bave robotikom i modeliranjem gdje učenik pokušava razviti gotov proizvod. Međutim uvijek postoje učenici koji vole više izazove kao što je programiranje, da uđu u samu strukturu razbijanja problema, razmišljaju duboko koristeći stalne algoritme i matematičke proračune.
-Imamo učenike koji su postigli značajne rezultate u našoj školi, počevši od Adnana Hajdića koji već drugu godinu za redom postiže izvanredne rezultate na kantonalnom takmičenju iz oblasti informacionih tehnologija-kaže Nedžad Husičić.
Pored takmičenja kao sastavni dio IT smjera postoji i Arduino klub koji je aktivan već dvije godine. Arduino nastoji omogućiti učenicima da se povežu sa učenicima iz drugih škola putem, konferencija i seminara, te podstiče djevojke da se ravnopravno bave tehnologijom kao i muškarci.
Kakva je budućnost informacionih tehnologija?
-Možda ovi smjerovi za ubuduće neće postojati ali će postojati nešto drugo što je u skladu sa razvojem ljudske civilizacije, ljudskog uma i kompletnog društva. Ne treba se bojati ni novoga, a trebamo održavati tradicionalne vrijednosti koje ljude čine ljudima. Bez obzira na ove tehnologije smatram da čovjek mora biti “homo sapiens” srcem i dušom. Tehnologija ne može nadoknaditi ljudskost. Svakako mi ćemo biti otvoreni za sve novo što dolazi, ko zna šta će to biti za pet, za deset godina, ali treba zadržati prave vrijednosti-kaže Minka Kurtović.
Zbog navedenih razloga u Gimnaziji “Dr.Mustafa Kamarić” postoji opći smjer, klasične gimnazije koji se ne gasi, te plan i program na osnovu kojih učenici biraju buduće zanimanje sa dovoljnim predznanjem.
/Bixnews.ba, Abida Mulahusejnović/
Primjedbe
Objavi komentar